divendres, 5 d’abril del 2013

Sortida CLUB en BTT. 14 de juliol

Bé, ja va sent hora de preparar la propera sortida de Club en BTT, aquest cop proposem anar a visitar el Turó de les Onze Hores i La Trona.

Sortirem de la botiga Tandemcicles

a les 7 del matí.

La ruta consta de 52 km i uns 1200 md+.

Descripció de la Ruta:

Sortirem de Canovelles pels camins de Can Duran, Can Pagès i el Pla de Llerona per arribar al polígon de La Garriga i enfilar-nos per la pista de La Doma. Aquí començarem a pujar en direcció a Puiggraciós, però en comptes d'anar directes passarem pel camí de Mas Miquel o més conegut com "el camino de las ovejas".  Un cop arribats a la font de Puiggraciós, dirigirem les nostres bicis cap el Coll d'en Tripeta i d'aquí pujarem fins Cal Mestret, que és el punt d'on es veu el Castell de Clascar. Fins aquí ja haurem fet la part més dura del dia i la més coneguda per tothom. Ara ve la part no tan coneguda, perquè agafarem la pista que surt a esquerres i baixarem durant 2km fins arribar a la Plaça dels Cèntims (ull, no és una plaça amb terrassa de bar eh!!!  ;-)  ). Aquí deixarem les bicicletes perquè toca caminar uns metres per un senderó estret i ple de vegetació fins el Turó de les Onze Hores. Si el dia acompanya podrem gaudir d'unes vistes espectaculars de Riells del Fai.

Tornarem sobre el mateix camí, però ara fent els 2km en pujada per tornar un altre cop a Cal Mestret. D'aquí anirem per la pista per tots coneguda i que envolta el Puiggiró fins al Castell, on podrem menjar el que cadascú porti a sobre. Després agafarem el corriol que surt per darrere del Castell i que ens porta fins a Sant Pere de Bertí, per tornar a agafar la pista de pujada i endinsar-nos al corriol dels Cingles. Després de fer aquest corriol durant uns 2,5km, trencarem a la dreta per pujar, ara si, a La Trona, un grau amb unes vistes força impressionants. Ara toca tornar a caminar, al menys la majoria, ja que la baixada és molt tècnica. Baixarem per pista fàcil fins al Coll de la Pedra Dreta i passarem per davant de la pedra homònima fins a la pista de la Cinglera de Castellar, farem un tros de camí i tot seguit ens endinsarem per  un corriol de pujada una mica tècnica i d'1,5km fins a la Creu de la Cospinera.

Ara toca baixar, farem un tros per pista i tot seguit per la carretera de Montmany fins a Ca n'Oliveres i d'aquí de tornada pels camins del Congost fins La Garriga i cap a casa.

És una ruta que requereix un bon nivell físic i per gent a la que no l'importi posar el peu a terra i caminar una mica, però crec que val molt la pena.
Cal preparar les càmeres de fotos!!!!

Recordar a tothom, que tan bon punt acabem la ruta anirem a fer el dinar al Club de Petanca de Canovelles. Si us plau, preguem la confirmació de l'assistència al dinar via Face perquè el Pep pugui demanar taula.